czwartek, 27 czerwca 2013

Warto być wdzięcznym

jak być wdzięcznym, po co być wdzięcznym, wdzięczność sekret

Wdzięczność to coś, o czym łatwo zapomnieć. Na ogół wszyscy tylko prosimy, modlimy się, afirmujemy, a co z podziękowaniem? Ono jest gwarancją tego, że dostaniemy znowu to, o co prosimy. Będąc wdzięczną za to, czego doświadczam, staję się pokorna. Nie mam w sobie miejsca na pychę, pożądliwość, pragnienie posiadania za wszelką cenę więcej i więcej. Potrafię cieszyć się tym co mam, a jeśli czegoś potrzebuję, to po prostu o to proszę.

Wdzięczność to jeden z elementów pozytywnego podejścia do życia. Odczuwanie jej i dziękowanie sprawia, że moje schematy myślowe ulegają zmianie, skupiam się na tym co piękne, dobre, obfite i radosne, a wtedy przyciągam do siebie takie rzeczy i tylko ich oczekuję.

Można być wdzięcznym za wiele rzeczy, za życie, za piękne góry wokół, za zdrowie... Warto codziennie przed pójściem spać dziękować za to, czego się doświadczyło. Dziś na pewno podziękuję za pyszne śniadanko, które sobie zrobiłam, za to, że miałam czas i warunki, by pracować, że dałam radę ze wszystkim, co miałam zaplanowane, że znalazłam piękną muzykę, która umilała mi dzisiejszą pracę, za pogodę - wreszcie nie ma upałów, jest rześko i przyjemnie, za to że pewne sprawy układają się zgodnie z moją myślą :). Do wieczora na pewno uzbiera się więcej powodów, dla których powinnam odczuwać wdzięczność. 

2 komentarze:

  1. Przez pewien czas starałem się codziennie wieczorem podziękować za coś wyjątkowego, co spotkało mnie danego dnia. Po kilku dniach zupełnie inaczej podchodzi się do życia. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.