czwartek, 12 września 2013

Kilka sposobów na pozytywne rozpoczęcie dnia


Jeżeli twoją pierwszą myślą po przebudzeniu będzie coś w rodzaju "znowu do pracy", "nie chce mi się", albo coś równie leniwego, negatywnego, albo i przykrego dla samej siebie, to nie zdziw się, jeśli twoje negatywne poranne nastawienie przetrwa nie tylko porannej, ale i cały dzień. Jeśli natomiast wierzysz, że pierwsza myśl decyduje o tym jak ma wyglądać reszta dnia, to pewnie chętnie zastosujesz w życiu moje rady dotyczące tego jak sprawić, by poranek zaczął się pozytywnie. To, co przeczytasz poniżej jest oparte na moim doświadczeniu, codziennej lub prawie codziennej porannej praktyce.

TABLICA MOTYWACYJNA
Warto nad łóżkiem powiesić tablicę motywacyjną, a na niej wypisać kilka inspirujących haseł-celów. Dobrze umieścić ją na wysokości oczu tak, by na nią spojrzeć tuż po przebudzeniu. Na mojej tablicy wypisałam pięć słów: RADOŚĆ, ZDROWIE, BOGACTWO, SUKCES, OBFITOŚĆ. Codziennie przez kilka chwil wizualizuję te słowa, wyobrażam sobie sytuacje przesycone radością, myślę o tym, że jestem zdrowa i absolutnie nic mi nie dolega oraz o tym, jak osiągam sukces w swojej pracy i życiu osobistym.

MYŚL POZYTYWNIE
Już od rana. Nie wspominaj negatywnych wydarzeń z dnia poprzedniego, nie zagłębiaj się w nich. Myśl o tym, co na dziś zaplanowałaś, wyobrażaj sobie te sprawy i ich pozytywne zakończenia. Nie dopuszczaj do siebie negatywnych myśli i przede wszystkim nie strasz samej siebie.

IDŹ WCZEŚNIEJ SPAĆ
Poprzedniego dnia idź spać pół godziny wcześniej po to, by rano pospać o te pół godziny krócej. Trzydzieści minut po obudzeniu to będzie teraz czas tylko dla ciebie. Znajdź w domu cichy kąt, to może być zarówno sypialnia, jak i salon lub łazienka. Nie wybieraj kuchni, by zapachy z niej i myśl o jedzeniu nie rozpraszały cię. Usiądź wygodnie i wyobraź sobie, jak będzie wyglądał twój dzień. Pomyśl o tych wszystkich wspaniałych rzeczach, które dziś staną się twoim udziałem, o dobrych, życzliwych ludziach, których dziś spotkasz. Następnie spróbuj trochę poćwiczyć - to może być krótka sesja jogi, stretching, pilates, orbitrek. Najpierw jednak otwórz okno, by trochę świeżego powietrza wpadło do pokoju. W ten sposób dotlenisz się, rozruszasz, twoja krew zacznie lepiej krążyć, nabierzesz sił i pozytywnej energii na cały dzień.

ŚNIADANIE MISTRZÓW
Zrób sobie coś pysznego na śniadanie. Absolutnie nie zwykłą kanapkę, chyba że masz ochotę. Dopieść się kulinarnie, zadbaj o potrzeby swojego ciała. Jeśli żyjesz szybko, jesz w biegu, a do tego byle co, nie oczekuj, że twój duch i twoje ciało będą harmonijnie i zdrowo funkcjonować. Zrobienie sobie jajecznicy z cebulką i sałatki z pomidora i ogórka nie wymaga wiele czasu, a efekt jest prosty i pyszny. Ja staram się codziennie na śniadanie jeść co innego. Dziś był to omlet z bazylią, cukinią, pomidorkami koktajlowymi i oliwą z oliwek. Czasem robię pankejki z owocami, placki owsiane z bananem, sałatkę z pomidorów, tosty. Przeglądam blogi kulinarne w poszukiwaniu inspiracji i natchnienia. Po takim śniadaniu i wcześniej opisanych porannych rytuałach mam w sobie dużo energii i pozytywnego nastawienia.
A Ty jakie masz sposoby na dobry początek dnia?

2 komentarze:

  1. Rozpoczęcie dnia zawsze powinno być pozytywne :)
    Nastraja nas na wiele godzin i pozwala cieszyć się działaniem. Dobra muzyka, smaczne śniadanie to rzeczy błahe dla jednych a dla innych coś co daje energię na duugi czas :)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    www.twojwybortwojaprzyszlosc.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie podstawa to dobre śniadanie i dużo czasu rano :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.