środa, 30 października 2013

Co mnie inspiruje do rozwoju?


Rozwój osobisty sprawia, że życie staje się fascynującą podróżą z odkrywaniem prawdy o sobie, ciągłym dokształcaniem się w wielu dziedzinach, poszukiwaniem nowych pasji, i ukrytych talentów. Od czegoś jednak trzeba zacząć tę życiową przygodę. Mój początek to wstrząsająca dla mnie wtedy lektura pewnej książki, która otwarła mi oczy, pokazała, że do tej pory żyłam w nierealnym świecie i pomogła zerwać mi zasłonę, którą sama przed sobą zawiesiłam. Przez nią widziałam niewyraźnie, bez kolorów, a światło nie oświetlało mojej drogi. No i stałam w miejscu. Uważałam, że obserwacja życia bez czynnego udziału w nim, bez aktywnego kształtowania przyszłości to coś, co całkowicie mi wystarcza. Ta książka to "Biegnąca z wilkami" C. P. Estes, o której już kiedyś pisałam. Potem przyszła pora na inne czynności i rzeczy, które w naturalny sposób stały się moją codziennością, motywatorem i inspiracją. Spisałam je w listę, mam wielką nadzieję, że stanie się ona przydatna dla innych osób.

Moje źródła rozwoju osobistego:

  • Inspirująca rozmowa z partnerem. Dialog, wymiana myśli pozwala poznać inne punkty widzenia, a przez to szalenie wzbogaca.
  • Lektura fascynujących książek. Polecam listę, którą stworzyłam, można ją zobaczyć tutaj >. Wszystkie książki, które w niej widnieją czytałam i w każdej znalazłam coś, co mnie zaciekawiło, zainspirowało.
  • Szeroko pojęte relacje z ludźmi, wspólne pasje, hobby, działania, czynności, rozmowy. Spotkania przy różnych okazjach, najczęściej przy wyjazdach w skały, góry. Siedzenie przy ognisku i rozmawianie. Otaczanie się inspirującymi osobami, i co ważne, oddawanie im tego samego, co się od nich bierze - pozytywnych myśli, energii, wsparcia.
  • Aktywność fizyczna. Przede wszystkim wspinanie i turystyka górska. Od kilku lat współtworzę portal, dzięki któremu poznałam wielu naprawdę wspaniałych ludzi, od których sporo się nauczyłam, z którymi przeszłam dużo kilometrów po górach i z którymi wymieniłam się doświadczeniem. Tu można zobaczyć stronę >.
  • Inne rodzaje aktywności, ćwiczenia, rower, spacery, ruch w samotności, w grupie, przy muzyce - podnosi poziom endorfin, oczyszcza ciało z toksyn, uspokaja, wzmacnia, odstresowuje.
  • Czytanie, nie tylko książek z zakresu rozwoju lub pozytywnego myślenia, ale także poezji, prozy, a do przy tym słuchanie muzyki, inspirujących tekstów.
  • Medytacja. Dla mnie to siedzenie w ciszy, staram się nie rozpraszać zewnętrznymi i wewnętrznymi bodźcami. Doskonale relaksuje i uspokaja. Niezwykle ciekawa jest także medytacja labiryntu, mająca wielowiekową przeszłość.
  • Joga. Długo się przed nią wzbraniałam, ale później odkryłam ją dla siebie. Nie praktykuję jej zbyt regularnie, raczej od czasu do czasu, ale te ćwiczenia ładują moje akumulatory, dodają bardzo dużo energii.
  • Szukanie w internecie cytatów o rozwoju osobistym i przemyślenia na ich temat. Lubię szukać i analizować różne myśli, zdania na tematy związane z rozwojem, pozytywnym myśleniem, zmianą.
  • Psychoterapia krótkoterminowa, coaching. Jeśli czujesz, że potrzebujesz kogoś, kto pomoże ci poukładać wewnętrznie siebie, przepracować zranienia z przeszłości, tak by nic nie zakłócało ci pracy nad tym, co tu i teraz oraz planowania tego, co dopiero ma nastąpić. A także jeśli chcesz, by ktoś pomógł ci odnaleźć twoje talenty, pasje i pokazał, jak możesz je rozwijać.

2 komentarze:

  1. Źródło inspiracji bardzo fajne :-)
    Niejednokrotnie musiałem zaczynać wszystko od początku, ale zawsze wracałem do źródła czyli kilku podstawowych zasad jakich się nauczyłem.
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasno, precyzyjnie określony cel i samodyscyplina w motywowaniu się do działania to pewna droga do ich osiągnięcia. Twoje przykłady inspiracji to super zestawienie. Każdy powinien stworzyć swoją listę inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.