piątek, 21 października 2016

Obudź w sobie empatię! Naucz się słuchać.

empatia co to jest | jak być empatycznym

Empatia to prawdziwe źródło twojej wewnętrznej siły. Pomaga zarządzać swoimi myślami, emocjami i działaniami. Dzięki niej rozwiniesz swoją intuicję. Staniesz się radarem, który ukierunkowany na innych ludzi będzie bezbłędnie wyłapywał ich uczucia i intencje. Empatia stanowi zarówno dar, jak i umiejętność. Niektóre osoby rodzą się z nią, inne muszą się jej nauczyć. Jest związana z życzliwością, współczuciem i zrozumieniem. Będąc empatyczną poprawisz swoje relacje z ludźmi. Nabiorą one głębi i autentyczności.

Czy jesteś empatyczna?

Czy twoi najbliżsi, rodzina, przyjaciele znajomi twierdzą, że jesteś empatyczna? Jeśli tak, to dlaczego? Jeśli nie to dlaczego? Czy boisz się być empatyczna? Czy obawiasz się okazywać współczucie? Jeżeli tak, to co jest tego przyczyną? Czy znasz kogoś, kto posiada dojrzałe, głębokie i otwarte relacje z innymi ludźmi? Czego możesz się nauczyć od tej osoby?

Jak być empatyczną?

Otwórz się na ludzi. Rozmawiając, nie skupiaj się na sobie i nie stosuj porównać w rodzaju "a ja..", "a mój...", "a u mnie...". Zwracaj uwagę na potrzeby innych i zadawaj im podczas rozmowy pytania otwarte. Rozmawiaj z nimi o nich, a nie o sobie. Słuchaj z uwagą. Staraj się wyłapywać niewerbalne sygnały, które pokażą ci, czego druga osoba pragnie - przytulenia, pocieszenia czy zwykłego poklepania po ramieniu. 

4 komentarze:

  1. Zauważyłam, że ludzie często nie potrafią rozmawiać, bo nie posiedli umiejętności słuchania. Ostatnio jestem na tym punkcie nieco przewrażliwiona.

    Z przemyśleniami oczywiście się zgadzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zawsze niestety jest darem. Gdy się ma jej w nadmiarze zaczyna się odczuwać ból innych ludzi. Z drugiej strony ich radość także odczuwa się w większym stopniu. Coś za coś ;-D Większości osób jednak potrzebuje nauczyć zwrócać uwagę na innego człowieka, choćby dlatego jak napisałaś, aby pogłębić relacje z innymi ludźmi.

    Pozdrawiam,
    A.T.
    Imperium Kobiecości
    imperiumkobiecosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zawsze miałam jej w nadmiarze i nie zawsze wychodziło mi to na dobre. We wszystkim trzeba zachować równowagę. Niemniej jednak empatia jest konieczna żeby lepiej rozumieć ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wrażenia, że empatia odchodzi powoli w zapomnienie... Gdy rozmawiam z ludźmi często słyszę "ja", pomijając już fakt, że zwykle odzywają się tylko wtedy, gdy coś chcą.
    Myślę, że empatia to połowa sukcesu prawdziwej znajomości i rozmowy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.