wtorek, 27 grudnia 2016

Darmowa lista celów na 2017 rok do wydrukowania!

lista celów | workbook | jak wyznaczyć cele

Uwielbiam zmiany. Uwielbiam zaczynać coś nowego, otwierać kolejne drzwi w moim życiu i spoglądać, co kryje się za nimi. Zawsze z nadzieją i niesłabnącą ciekawością witam kolejny Nowy Rok. Jestem ciekawa nie tylko, co on przyniesie, ale też jak wykorzystam nadarzające się w nim okazje i szanse, a przede wszystkim - czy osiągnę cele, które sobie założyłam.

czwartek, 22 grudnia 2016

Jak zacząć medytować?

medytacja jak zacząć | jak zacząć medytować

Medytacja ma wiele zalet i jednocześnie jest bardzo prosta. Jednak ludziom często wydaje się, że medytowanie oznacza siedzenie sztywno z zamkniętymi oczami w pozycji lotosu, która nie jest osiągalna bez lat ćwiczeń. Inni mylą ją z relaksacją i słuchaniem uspokajającej muzyki. Tymczasem do praktykowania medytacji nie potrzebujesz mieć rozciągniętego ciała. Nie będą ci też potrzebne kadzidełka ani muzyka. Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć medytować, to poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi.

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Medytacja rzeki


Każdy z nas nosi w sobie potrzebę przynależności do czegoś, jakiejś wspólnoty, grupy, bądź świata. Każdy podświadomie próbuje także dowiedzieć się, skąd przybył i po co, jaką ma misję w życiu i kim tak naprawdę jest. Oto medytacja, która może choć częściowo pomóc znaleźć odpowiedź na te pytania.

piątek, 16 grudnia 2016

Jak się zmotywować do samorozwoju? Post gościnny


O rozwoju osobistym napisano już wiele. W internecie można znaleźć ciekawe blogi, szkolenia, artykuły na prawie każdy temat dotyczący samorozwoju. O motywacji do niego też już pewnie było, ale takie teksty są potrzebne. Trzeba działać.

wtorek, 13 grudnia 2016

Jak ćwiczyć uważność


Uważność jest wspaniałą umiejętnością, dzięki której stajemy się bardziej świadomi i otwarci na świat i ludzi. Ponadto pozwala nam zajrzeć do własnego wnętrza i zrozumieć istotę i genezę własnych zachowań, motywacji i wewnętrznych procesów. Dziś przygotowałam kilka krótkich ćwiczeń, które poprawią twoją uważność na co dzień. Możesz je wydrukować lub przepisać do kalendarza. Ważne, by na początku robić jedno ćwiczenie dziennie.

wtorek, 6 grudnia 2016

Krótkie podsumowanie listopada i plany na grudzień



Lubię w zasadzie wszystkie pory roku, a listopad jest dla mnie wyjątkowo magiczny. W tym miesiącu urodziny obchodzi kilka bliskich mi osób, no i w listopadzie się zaręczyłam. Pamiętam tę datę - 11. 11. 2011 i miejsce - Dolina Białej Wody w Tatrach. Ech... rozmarzyłam się. Długie jesienne wieczory są świetnym pretekstem, by bardziej zadbać o swój rozwój. Zamiast siedzieć pod kocem z kubkiem gorącej czekolady zmobilizowałam się i zrobiłam kilka naprawdę rozwijających rzeczy.

sobota, 3 grudnia 2016

10 najważniejszych zalet medytacji


Co pomyślisz, jeśli powiem ci, że jest sposób, by złagodzić stres, obniżyć ciśnienie, poprawić przemianę materii, zwiększyć odporność organizmu i złagodzić chroniczne bóle bez wydawania pieniędzy na lekarzy i lekarstwa? W dodatku metoda, o której myślę nie jest eksperymentalna ani w ogóle nowa, a wiele osób stosuje ją od... tysięcy lat. Można korzystać z niej praktycznie wszędzie, nawet bez wychodzenia z domu. Wystarczy już od 5 do 20 minut dziennie przez kilka tygodni, by zaczęła działać! Brzmi jak reklama? Bo nią jest! Medytacja - bo o niej mowa - ma wiele różnorodnych korzyści i naprawdę warto się nią zainteresować.