wtorek, 27 grudnia 2016

Darmowa lista celów na 2017 rok do wydrukowania!

lista celów | workbook | jak wyznaczyć cele

Uwielbiam zmiany. Uwielbiam zaczynać coś nowego, otwierać kolejne drzwi w moim życiu i spoglądać, co kryje się za nimi. Zawsze z nadzieją i niesłabnącą ciekawością witam kolejny Nowy Rok. Jestem ciekawa nie tylko, co on przyniesie, ale też jak wykorzystam nadarzające się w nim okazje i szanse, a przede wszystkim - czy osiągnę cele, które sobie założyłam.


Od wielu lat robię taką listę celów. Część z nich dotyczy życia prywatnego, część zawodowego. Wśród nich jest miejsce na naukę nowych umiejętności, przeczytanie kilku książek, zaplanowanie fajnych wakacji, ale są tam też cele sportowe, jak przebiegnięcie założonego dystansu lub zdobycie jakiegoś szczytu. Pod koniec roku wracam do zapisanej przez siebie listy i odfajkowuję to, co udało mi się zrealizować. Czasem jedne cele w trakcie roku zastępuję nowymi, bardziej rozwijającymi lub całkowicie je wykreślam. Przyczyn rezygnacji z nich jest sporo, niektóre są zupełnie niezależne ode mnie. Lista ta jest zresztą dość elastyczna, ale jej idea jest zawsze stała: rozwój i tylko rozwój.

Do stworzenia tej listy używam różnych narzędzi, między innymi metody SMART i modelu GROW (oba narzędzia opiszę w kolejnych postach). Bywa też, że nie muszę niczego analizować, bo mam jakiś projekt i moje cele są po prostu kolejnymi punktami w tym projekcie.

Dopóki nie zaczęłam tworzyć konkretnej listy według wzoru, który dla was przygotowałam, moje cele były jednym wielkim chaosem. Wypisywałam wszystko, co wpadło mi do głowy bez podziału na jakiekolwiek kategorie. Cele były wymieszane, a ja po prostu się w tym gubiłam. Potem zaczęłam zastanawiać się, jak to wszystko zebrać w jedną, logiczną całość i co muszę zrobić, by o tym wszystkim pamiętać.

Stworzyłam więc praktyczną listę tego, co chcę w danym roku zrobić. Listę możecie pobrać zupełnie za darmo i wydrukować. Podzieliłam ją na konkretne czynności, co bardzo ułatwiło mi pracę. Gotowy, wydrukowany spis wieszam w biurze na tablicy korkowej obok wizytówek najważniejszych partnerów handlowych, karteczek z przypominajkami i motywujących cytatów. Na nie najczęściej pada mój wzrok, kiedy odwracam głowę od komputera, dzięki czemu cele utrwalają się, a podświadomość programuje na ich realizację.

Gotową listę możecie pobrać poniżej. No i po pobraniu jej nie zapomnijcie o pozostawieniu komentarza :). Mam nadzieję, że ułatwi wam ona zadanie i zainspiruje do zmian i rozwoju!


15 komentarzy:

  1. Dziękuję za listę, jest bardzo pomocna :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa, też ją zastosuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam w tym roku tylko jeden cel - chcę być zdrowa i szczęśliwa :) Ale bardzo podoba mi się Twoje podejście. Przygotowane przez Ciebie kategorię są zupełnie wyjątkowe i inaczej podchodzą do tego tematu. Dobra inspiracja, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo dobry cel - zdrowie i szczęście. Oba zależą w głównej mierze od nas, choć oczywiście nie tylko. Powodzenia podczas ich realizacji!

      Usuń
  4. Dzieki na pewno się przyda :) !

    OdpowiedzUsuń
  5. ale sprytnie, nawet cele ktoś za mnie wymyślił. szkoda że zrealizować muszę już sama ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem trzymam kciuki za realizację Twoich celów!

      Usuń
  6. Dzięki! Ja nie jestem z tych planujących, ale może faktycznie sprecyzowanie kilku rzeczy pomoże mi jeszcze ciekawiej i owocniej przeżyć ten rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto planować. Zdobycie upragnionego celu daje olbrzymią satysfakcję!

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.