niedziela, 22 stycznia 2017

Zwolnij i ciesz się życiem!

Jak zwolnić i zacząć cieszyć się życiem?

Żyjemy w bardzo szybkim tempie. Mamy tak wiele celów do osiągnięcia, a kiedy je zrealizujemy, to za chwile na horyzoncie pojawiają się następne. Czasem uzależniamy się i wpadamy w błędne koło, z którego pozornie nie ma wyjścia. Czujemy, że będziemy szczęśliwsi, kiedy uda nam się wszystkie codzienne sprawy sfinalizować w odpowiednim czasie, ale satysfakcja jest krótka. Oczywiście osiąganie postawionych przed sobą celów jest ważne, ale dążąc do nich za wszelką cenę zapominamy o sobie, o potrzebie odpoczynku i relaksu. Zapominamy o tym, co jest najważniejsze w życiu, o byciu tu i teraz. Czasem trzeba zwolnić i przejść na niższe obroty, by móc cieszyć się życiem. Zobacz, jak to zrobić.

Naucz się odpuszczać

Każdy z nas ma w swoim życiu takie chwile, kiedy nic się nie udaje, kiedy a wrażenie, że na nic nie ma się wpływu. Pisałam już kiedyś o tym, że nie jesteśmy wszechmocni i musimy to zaakceptować, odpuścić sobie i innym. Warto uświadomić sobie, że odpuszczenie uwalnia nas od potrzeby bycia najlepszymi we wszystkim i pomaga nam dać sobie prawo do bycia słabymi i bezradnymi. 

Oddychaj wolniej

Na ogół nie uświadamiamy sobie jak szybko i płytko oddychamy na co dzień, podczas robienia różnych rzeczy. Warto sobie to uświadomić i zacząć oddychać wolniej. Powolne, głębokie oddechy pomogą skupić się na teraźniejszości i uspokoić. Mają także sporo zalet zdrowotnych, mianowicie łagodzą ból, obniżają ciśnienie, pomagają w poprawie trawienia, działają antystresowo.

Bądź asertywny

Zwłaszcza, jeśli jesteś typem osoby, która lubi zadowalać innych. Czasem trzeba powiedzieć "nie". kiedy ktoś nas o coś prosi, a my nie mamy czasu i ochoty tego robić. Pisałam już kiedyś o tym, jak być bardziej asertywnym. Odmawianie to nic złego. Dzięki temu będziesz mieć mniej zadań na swojej głowie i będziesz mógł się w pełni skupić na własnych obowiązkach.

Żyj tu i teraz

Uważne bycie w chwili obecnej pomaga zwolnić, skupić się na ważnych w życiu sprawach, docenić piękno chwili i cieszyć się życiem. Niezależnie, czy własnie jedziesz autobusem, kroisz warzywa na sałatkę czy gotujesz obiad możesz ćwiczyć uważność. Świadomie skupienie na teraźniejszości jest tym, czego na co dzień najbardziej nam, tak zapracowanym i zagonionym osobom, brakuje.

Ciesz się tym, co masz

Radość życia to umiejętność cieszenia się z tego, co już się posiada, a nie z tego, co posiadać się może w przyszłości. Bądź wdzięczny za te wszystkie dary od losu, które posiadasz, za swój talent, pasje, osiągnięcia, za rodzinę, pracę i każdą piękną, drobną chwilę. 

Zwolnienie obrotów i odpuszczenie sobie pewnych rzeczy sprawi, że będziemy szczęśliwsi, a jakość naszego życia poprawi się. Nie marnuj czasu na niepotrzebne rzeczy, na zadowalanie innych osób czy też pogoń za kolejnymi celami.Usiądź, odpocznij, zatrzymaj się na chwilę. Popatrz na otaczający cię wspaniały świat i poczuj wdzięczność za to, co masz. Ciesz się życiem!

22 komentarze:

  1. Bardzo fajny i rzeczowy post, niestety czasami ciężko jest po prostu odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powolutku, małymi kroczkami, aż wreszcie nauczysz się odpuszczać :).

      Usuń
  2. Ja zaczęłam zauważać ostatnio kwestie oddychania, przy okazji nowego zestawu treningowego, w którym dużo bardziej skupiłam się na świadomym oddechu. Powiem szczerze wolne, a przy tym głębokie wdechy i wydechy poprawiły NAWET moje samopoczucie - dlatego świadome oddychanie "stosuję" także np. podczas spacerów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też od dawna doceniam świadome oddychanie. Wspaniale relaksuje :).

      Usuń
  3. Lubię takie teksty ! Przypominają mi że mam tak naprawdę wspaniałe życie, którym powinnam się cieszyć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie! Życie jest cudowne i trzeba cieszyć się każdą chwilą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się jakbym czytała własne słowa! To jest właśnie mój przepis na szczęście :) Do niektórych rzeczy dochodziłam sama, o niektórych przeczytałam - tak czy siak, ważne, że te zasady znam i staram się jej stosować :) Od razu łatwiej się żyje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale, że jest osoba, która myśli i żyje podobnie, jak ja. Pozdrawiam serdecznie :).

      Usuń
  6. Chodząc na jogę uczyłam się jak powinno się oddychać taka prosta rzecz a robiłam ją źle ;] Pozdrawiam
    www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że docenisz ten sposób oddychania :).

      Usuń
  7. Dobra lista praktycznych kroków, które warto przekształcić w nawyki - to doskonała inwestycja w siebie i prosta droga do lepszego zarządzania sobą na bazie wewnętrznego spokoju. Szczerze - w dzisiejszych czasach to bezcenne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pośpiech i codzienna gonitwa niestety sprawia, że za dużo się stresujemy, zapominając o drobnych i ważnych aspektach :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero zacząłem luzować gdy zwolniłem się z korporacji, w której pracowałem 10 lat, wszystko na gwizdek i w życiu prywatnym to samo, ciągłe nerwy stres itp wykańczałem się i powiedziałem stop, dopiero gdy się zwolniłem zacząłem normalnie żyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety praca w korpo powoduje, że się w niej zatracamy. Ma swoje zalety, jednak wad ma chyba więcej. Najważniejsze, to robić to, co się kocha i żyć pełnią życia, bez stresu i niepotrzebnego pośpiechu :).

      Usuń
  10. Świetny post. Zgadzam się w 100%.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się muszę nauczyć asertywności :) Świetny post !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam mój wpis o asertywnym odmawianiu, mam nadzieję, że okaże się przydatny:) https://rozwoj-i-cele.blogspot.com/2016/07/nie-umiesz-odmawiac-naucz-sie-mowic-nie.html

      Usuń
  12. Taka filozofia Kaizen. Tak żyje. Dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie opisane i konkretnie co należy zrobić by zwolnic i trochę wyluzować w codziennym życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że wpis Ci się podoba :).

      Usuń
  14. No proszę - tekst jakby stworzony dla mnie.
    szczególnie podoba mi się punkt o oddychaniu- rzeczywiście coś w tym jest ze za płytko i za szybko oddychamy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Wasze komentarze dodają mi wiary, że to, co piszę jest interesujące i pomocne.